Сајам науке

Поделите

Ученици сами организовали сајам науке

Како учење може да буде занимљиво и на један посебан и другачији начин организован, показали су ученици IV3 основне школе “Краљ Александар I” у Пожаревцу. Самоиницијативно и уз подршку своје учитељице Наташе Гајић, организовали су мини сајам науке.

Идеју четвртака је учитељица Наташа Гајић прихватила без размишљања. Она каже да су се ученици већ навикли на разноразне акције које се одржавају током целе године, али овог пута су сами тражили нешто ново, сајам науке. “Ученици су сами дошли на ову идеју, организовали смо се, направили групе и у дворишту школе одржали сајам науке. Ово је први пут без икаквог повода, да су сами дошли на идеју да организују сајам”.“

Долазе и ученици млађих узраста. Сви објашњавају и тако стичу много трајнија знања кроз практичан рад. Овде се види сврха сваког огледа. Заиста је потребно да постоји практичан део. И оно што и јесте овде прича је што је за ово потребан новац, јер за експерименте мора да буде купљено од неких пара, бар што се тиче захтевнијих огледа, новац игра главну улогу.”, каже Гајић.

Било је око 200 посетилаца. Неки из због дружења, учења и љубави према науци, а неки и да би искусили нове ствари и осећаја да раде нешто корисно.

Забављали су се и најмлађи школарци који су учили од старијих. Објашњавали су млађим другарима како се прави ерупција уз помоћ боје за храну и сирћета, попут правог вулкана.
Бивша ученица ове школе Кристина Радошевић, сада студент физичке хемије у Београду дошла је волонтерски.
“Дошла сам да се мало играмо и дружимо и да покажемо да наука може да буде итекако занимљива, не мора да буде досадна и да није све само решавање досадних задатака, већ има и практичну примену. Имамо овде пар експеримената у којима показујемо ствари које деца могу извести сами код куће.”, каже Радошевић.

Објашњава зашто папирић у води плута или пада када додамо детерџент. Лава у чаши је реакција шумеће таблете, воде и уља. Показује како се понашају немешиве супстанце, ракета која лети и још много тога.
“Ми изводимо екперимент са балоном, кока колом и много соли и назвале смо га “надувавање балона угљен диоксидом” , а као што видите направили смо и гумено јаје, омекшали смо му љуску уз помоћ сирћета” каже углас женски тим Нађа, Јелена и Елеонора.
Како магнет привлачи пиљевину од гвожђа приказују нам дечаци на штанду “моћ магнета”.

Ово је пример самоорганизовања ученика који треба следити. Све зависи и од ентузијазма просветних радника и њиховог ангажовања, а свакако од овога може постати и озбиљнија прича и за надлежне, пре свега Министарство просвете и образовања, као и локалне самоуправе као финансијских стожера. Подршка оваквој акцији није само пуко укључивање ученика у учење, већ и пут ка другачијем и ефектнијем образовању, развијању идеја, креативности, јединствености и осећаја припадности код ученика.

Текст и фотографије преузети са сајта boom93.com

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *